Przedstawiam pierwszą część mało popularnych filmów w Polsce, które zdecydowanie warto obejrzeć. Każdy z nich widziałam i polecam je z całego serca. Opisy to oficjalne opisy od dystrybutora. Pod każdym zostawiam również swoją ocenę. Więcej moich ocen znajdziecie na filmwebie.
Fantastyczna kobieta
Orlando (Francisco Reyes) planuje urodzinową niespodziankę dla znacznie młodszej od niego partnerki, Mariny (Daniela Vega). Prezent wręcza jej podczas romantycznego wieczoru, który para spędza w Santiago na kolacji i tańcach. Po powrocie do mieszkania mężczyzna nieoczekiwanie słabnie. Marina zabiera go do szpitala, gdzie musi skonfrontować się z rodziną Orlanda, a także z wrogo nastawioną służbą zdrowia i policją. Wskutek tragicznych wydarzeń będzie musiała zawalczyć o prawo do swoich uczuć, godności, a nawet przeżywania żałoby.
Produkcja: Hiszpania / Niemcy / USA / Chile
Moja ocena: 10/10
Miasteczko Pleasantville
Stany Zjednoczone, czasy dzisiejsze. Dwoje nastolatków z rozbitej rodziny - rodzeństwo David (Tobey Maguire) i Jennifer (Reese Witherspoon) - w czasie sprzeczki o to, jaki kanał TV wybrać wyrywa sobie pilota z rąk. Pilot, bez którego ich nowego telewizora nie da się uruchomić, ulega zniszczeniu. David jest zrozpaczony, bo nie będzie mógł oglądać kolejnego odcinka komediowego, czarno-białego sitcomu "Miasteczko Pleasantville" z lat 50-tych. Jak na zawołanie zjawia się trochę tajemniczy serwisant TV (Don Knotts) i wręcza Davidowi nowego pilota o dość nietypowym wyglądzie.
Seks, kłamstwa i kasety wideo
James Spader ("Gwiezdne wrota") zdobył nagrodę dla Najlepszego Aktora na Festiwalu Filmowym w Cannes za swoją błyskotliwą, nieodpartą i kuszącą kreację wcielając się w rolę Grahama. Graham powraca po dłuższej nieobecności do miasta i bezceremonialnie wkracza w życie swego dawnego przyjaciela Johna, jego żony Ann i jej siostry Cynthii. Jedno po drugim jest wciągane do bardzo "osobistego projektu" nad którym pracuje Graham, a łączące ich dotychczas stosunki zmieniają się nieodwracalnie.
Dziewczyna z fabryki
W 1965 roku młoda Edie porzuca Cambridge i udaje się do Nowego Jorku. Tam poznaje młodego artystę, Andy’ego Warhola, który obiecuje jej, że zrobi z niej prawdziwą gwiazdę. Tak też się staje. Kariera Edie zaczyna nabierać tempa. Dzięki statusowi supergwiazdy Warhola i sukcesom odnoszonym jako modelka zdobywa światową popularność.
Produkcja: USA
Moja ocena: 9/10
Moja miłość
Georgio (Vincent Cassel) to mężczyzna, przy którym nie można się nudzić. Jest uosobieniem marzeń każdej kobiety, pewny siebie, dowcipny, spontaniczny. Kiedy pojawia się w życiu Tony (Emmanuelle Bercot), zmienia je o 180 stopni. Ten związek jest jak narkotyk - wciąga, uzależnia i działa jak emocjonalny rollercoaster.
W cieniu drzewa
Przedmieścia Reykjaviku, świeże powietrze, cisza, spokój i idealnie przycięte, zielone trawniki. Sielankowa atmosfera nie może trwać jednak wiecznie: na jednym z osiedli wybucha sąsiedzki konflikt! Kością niezgody jest należące do Baldvina i Ingi stare, wielkie drzewo, które rzuca cień na ogród Eybjorg i Konrada. Błahy problem urasta do absurdalnych rozmiarów, uprzejmym do tej pory sąsiadom puszczają nerwy, a dzikie emocje biorą górę nad zdrowym rozsądkiem. Tajemniczy sprawca przekłuwa opony samochodu, a zwierzęta domowe zaczynają znikać w niewyjaśnionych okolicznościach. Konieczne staje się zainstalowanie kamer monitoringu. Pojawia się także plotka, że sąsiada widziano z piłą łańcuchową.
2046
Był pisarzem. Zdawało mu się, że pisał o przyszłości, lecz tak naprawdę chodziło o przeszłość. W jego powieści tajemniczy pociąg co jakiś czas odjeżdżał do roku 2046. Wszyscy, którzy się tam wybierali robili to z jednego powodu, chcieli odzyskać utracone wspomnienia. Nikt nie był pewien, czy to prawda, ponieważ jeszcze nikt stamtąd nie wrócił - nikt oprócz jednej osoby. On tam był. Postanowił wrócić. Chciał się zmienić.
2046 to skąpana w niezwykłym świetle, pełna zmysłowości i melancholii opowieść o ludziach którzy zakochują się i odkochują zawsze za wcześnie lub trochę za późno. Jak w każdym filmie Kar Wai Wonga najważniejsze są tu niuanse, niedopowiedzenia, gra gestów i spojrzeń.
Przekleństwa niewinności
Akcja filmu rozgrywa się w latach 70. w sennej scenerii konserwatywnej dzielnicy Grosse Point, na przedmieściach Michigan. Film opowiada historię typowej katolickiej amerykańskiej rodziny. Pan Lisbon, matematyk z miejscowego liceum i jego żona , gospodyni domowa wychowują swe nastoletnie córki w surowej, lecz szczęśliwej atmosferze. Dziewczęta wzbudzają ogromne zainteresowanie chłopców z sąsiedztwa, którzy dzięki nim odkrywają tajemnice kobiecości. Gdy najmłodsza z sióstr, trzynastoletnia Cecilia, popełnia samobójstwo, fascynacja chłopców pogłębia się. Śledzą każdy ruch dziewcząt, zbierają przedmioty do nich należące, studiują pamiętnik Cecilii, szukając odpowiedzi na dręczące ich pytania. Tymczasem po śmierci Cecilii rodzina państwa Lisbon rozpada się. Pani Lisbon izoluje dziewczynki, aby uchronić je przed złym wpływem otoczenia. Gdy jedna z córek, Lux, po balu nie wraca na noc, siostry Lisbon za karę zostają uwięzione we własnym domu. Nie chodzą do szkoły, nie słuchają płyt, nie spotykają się z przyjaciółmi. Chłopcy z sąsiedztwa nawiązują z nimi potajemny kontakt i próbują pomóc im w ucieczce z domu.
Lewy sercowy
Barry Egan (Adam Sandler) jest drobnym przedsiębiorcą, który od lat szuka kobiety swojego życia. Jak dotąd bezskutecznie. Przyczyn swoich niepowodzeń Barry upatruje w fakcie, iż wychowywał się w wielodzietnej rodzinie i miał aż 7 sióstr, których zachowanie i stosunek do brata skrzywiły jego psychikę. Pewnego dnia poznaje jednak ekscentryczną Lenę, która wydaje się być tą, której szuka. Kiedy jednak wydaje się, iż Barry jest na dobrej drodze aby ułożyć sobie życie popada w konflikt z właścicielami sex-telefonu.
Uśmiech Mony Lizy
1953 rok. Do Wellesley College, elitarnej szkoły żeńskiej, przyjeżdża nowa nauczycielka historii sztuki, Katherine Watson (Julia Roberts). Młoda, pełna ideałów kobieta, wielbicielka PicassoPicassa i Pollocka, pragnie przekazać swoim wychowankom wiedzę i nauczyć je twórczego spojrzenia na sztukę. Jej entuzjazm szybko zostaje wystawiony na próbę, gdy okazuje się, że dla jej uczennic obrączka na palcu więcej znaczy niż tytuł naukowy. Katherine stara się poszerzyć horyzonty intelektualne dziewcząt, ale napotyka opór środowiska.
0 Komentarze